[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • termit886
    Rider
    • 2012
    • 261
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez Maicroft
    Tylko bym cos takiego zobaczyl, to zaraz zaczelibysmy dyskusje o homologacjach i dopuszczeniach tego do uzytku przez SAP, oraz tym czego w takim razie nie wolno zmieniac itd.

    U mnie wyglada tak:
    Wysokosc przód - 390mm
    Wysokosc tył - 375mm

    Naciski na koła/oś:
    LP 420kg (405kg bez kierowcy) - PP 405kg
    LT 323kg - PT 323kg

    oś przednia 805kg/825kg
    oś tylna 645kg

    Czyli mozna uznać ze waga auta to ~1450kg, wiec odejmujac pelny bak paliwa i fotelik w aucie w zyciu nie wyjdzie 1315kg Muszę kiedyś na złomie zważyć :twisted:
    o o jakich dopuszczeniach i homologacjach piszesz...????Bo mi właśnie takie wspomagacze chcą założyć.Pytam bo chcę zadać pytanie Aso żeby mi odpowiedzieli dlaczego innym wymieniają na oryginalne i innym chcą zakładać wspomagacze

    [ Dodano: Pon 25 Cze, 12 21:43 ]
    Zamieszczone przez patrykL
    Co radzicie bo sam nie wiem co robić....???
    jesli oryginalne, podmienione nie zdaja egzaminu, to ja na twoim miejscu zakladalbym te wspomagajace, jesli one maja dac porzadany efekt to czemu nie?
    takie jest moje zdanie
    Właśnie nie wiem co z tym fantem zrobić bo jak mają założyć oryginały i okaże się że będzie lipa i jeździć do nich po sto razy to wolę wspomagacze i bedzie spokój.

    [ Dodano: Pon 25 Cze, 12 22:15 ]
    Zamieszczone przez mau74
    Ja też mam założone dodatkowe sprężyny i jestem zadowolony, auto wizualnie duuuużo lepiej wygląda, wymiar oscyluje w okolicy 395mm
    A ten wymiar to masz z pełnymi bakami...???

    [ Dodano: Pon 25 Cze, 12 22:17 ]
    koledzy doradzcie coś z tymi springami bo już zgłupiałem....?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      termit886, Proste, czy sprezyna ma homologacje na stosowanie w samochodzie Skoda Octavia. To jest auto na gwarancji i jesli JA nie moge nic w nim zmienic na ori (typu zmiana hamulcow przod bez utraty gwarancji) to czemu oni maja mi pchac jakies gowno, kiedy mozna zamowic sprezyny chocby z pakietu na bezdroza i auto sie podniesie z tylu.

      Nie ma az tak wielkiej roznicy w cenie dla konsumenta miedzy tymi sprezynami, a oni jak je kupuja za kilka euro od chinczyka to tez nie musza narzekac.

      Ja sie upieram przy ori i koniec, mialem auto z pakietem i stalo rowno, wiec to tez bedzie stac, tak samo jak stare BXE ktore ma cwierc miliona przejechane
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • termit886
        Rider
        • 2012
        • 261
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez Maicroft
        termit886, Proste, czy sprezyna ma homologacje na stosowanie w samochodzie Skoda Octavia. To jest auto na gwarancji i jesli JA nie moge nic w nim zmienic na ori (typu zmiana hamulcow przod bez utraty gwarancji) to czemu oni maja mi pchac jakies gowno, kiedy mozna zamowic sprezyny chocby z pakietu na bezdroza i auto sie podniesie z tylu.

        Nie ma az tak wielkiej roznicy w cenie dla konsumenta miedzy tymi sprezynami, a oni jak je kupuja za kilka euro od chinczyka to tez nie musza narzekac.

        Ja sie upieram przy ori i koniec, mialem auto z pakietem i stalo rowno, wiec to tez bedzie stac, tak samo jak stare BXE ktore ma cwierc miliona przejechane
        Napisałem właśnie do nich maila że nie wyrażam zgody na montaż tych wspomagaczy podpierając się tym co mi podpowiedziałeś i zobaczymy co napiszą.

        Komentarz

        • pshemeq
          Classic
          • 2011
          • 31

          Mnie wyszlo 363 mm. Czekam na odpowiedz z ASO. Ale raczej bez interwencji w SAP sie nie obedzie... ( uslyszalem, ze nie jest zle, tylko zebym swiatel mijania nie ustawial na najwyzszym poziomie :shock: )

          Komentarz

          • basill
            Classic
            • 2011
            • 5

            To ja też wtrącę, mam Toura II kombi 1,6lpg no i te same problemy. Ponieważ jadę na wakacje za 2 tyg z przyczepą kempingową to nie będę się użerał z SAPem mimo że auto ma 6 miesięcy, jeszcze mniej chce mi się jeździć do ASO raz na 2 tygodnie i spędzać tam czas przy lichej kawie. Wymieniam za Waszą poradą w ASO na 1k0511115BF i potem będę próbował dochodzić pieniędzy z wymiany w SAPie na podstawie faktury. Koszt w ASO powiedzieli mi na poziomie 1000zł sprężyny + robocizna do negocjacji. Oczywiście wcześniej zrobię wg wskazówek pomiary w ASO na pełnych bakach i z kołem.

            Piszę tylko dlatego że wpisałem numer sprężyn w google i wyskoczyło sporo zdjęć skody na ruskich stronach, głównie opisanych w wątku - tył po wymianie na sprężyny dla "płochych dorog". Okazuje się że nie tylko z gazem i nie tylko w Polsce jest problem ze skodowskimi sprężynami. Tak czy siak nie mam wyjścia, w czwartek wymiana.

            Jeszcze dodam że wcześniej montowałem hak który i tak trochę zmniejszył prześwit, a do Austrii w maju jechałem z duszą na ramieniu ponieważ było bardzo bardzo nisko przy pełnych bakach, 4 osobach i plecakach w Alpy 30kg każdy.

            Komentarz

            • lu5asz
              RS
              • 2011
              • 2006
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Jakie byly te normy przeswitu,wiem ze gdzies to jest na forum.Mam z tylu 380mm,1/4 baku ale jak ktos wsiadie na tyl to siada.SAP nic nie odpowiedzialo?Co robic?
              Kondziu

              OCP

              Komentarz

              • termit886
                Rider
                • 2012
                • 261
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez lu5asz
                Jakie byly te normy przeswitu,wiem ze gdzies to jest na forum.Mam z tylu 380mm,1/4 baku ale jak ktos wsiadie na tyl to siada.SAP nic nie odpowiedzialo?Co robic?
                Jedź do ASO i zgłoś reklamacje

                [ Dodano: Wto 26 Cze, 12 18:32 ]
                Maicroft po wysłaniu przeze mnie maila do ASO że nie zgadzam się na założenie tych wspomagających springów zadzwinił do mnie gość i powiedział mi że interweniował po raz kolejny w mojej sprawie w SAP w sprawie założenia oryginałów i otrzymał informację że oni nie założą mi tych twardszych sprężyn ponieważ one nie zdają egzaminu dlatego że SAP w ostatnim czasie odnotowało kilkanaście przypadków że ludzie zgłaszali ponownie reklamacje bo nawet po wymianie na te twardsze i tak po kilku miesiącach użytkowania temat powracał bo te sprężyny siadały i była qupa.... Powiedział mi też że te sprężyny mają homologację i mają dopuszczenie do montażu we wszystkich autach grupy Volkswagena. I co za tym idzie na te sprężyny jest pełna gwarancja jak na sprężyny oryginalne.

                [ Dodano: Wto 26 Cze, 12 18:38 ]
                Zamieszczone przez basill
                To ja też wtrącę, mam Toura II kombi 1,6lpg no i te same problemy. Ponieważ jadę na wakacje za 2 tyg z przyczepą kempingową to nie będę się użerał z SAPem mimo że auto ma 6 miesięcy, jeszcze mniej chce mi się jeździć do ASO raz na 2 tygodnie i spędzać tam czas przy lichej kawie. Wymieniam za Waszą poradą w ASO na 1k0511115BF i potem będę próbował dochodzić pieniędzy z wymiany w SAPie na podstawie faktury. Koszt w ASO powiedzieli mi na poziomie 1000zł sprężyny + robocizna do negocjacji. Oczywiście wcześniej zrobię wg wskazówek pomiary w ASO na pełnych bakach i z kołem.

                Piszę tylko dlatego że wpisałem numer sprężyn w google i wyskoczyło sporo zdjęć skody na ruskich stronach, głównie opisanych w wątku - tył po wymianie na sprężyny dla "płochych dorog". Okazuje się że nie tylko z gazem i nie tylko w Polsce jest problem ze skodowskimi sprężynami. Tak czy siak nie mam wyjścia, w czwartek wymiana.

                Jeszcze dodam że wcześniej montowałem hak który i tak trochę zmniejszył prześwit, a do Austrii w maju jechałem z duszą na ramieniu ponieważ było bardzo bardzo nisko przy pełnych bakach, 4 osobach i plecakach w Alpy 30kg każdy.
                basill bez urazy ale chyba upadłeś na głowe żeby tak przepłacić za sprężyny jak w necie te springi można kupić po 90 zł. Tu masz link

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  lu5asz, Zalatwie, to pojedziesz nastepny, przecieramy szlak.

                  termit886, D&D RESORY POLSKA - no i to jest producent tego gowna ??

                  Ciekawe, ktore sprezyny z pakietu na bezdroza siadaja, bo jakos Scouty wyjezdzaja i stoja rowno jak stol :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • termit886
                    Rider
                    • 2012
                    • 261
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez Maicroft
                    lu5asz, Zalatwie, to pojedziesz nastepny, przecieramy szlak.

                    termit886, D&D RESORY POLSKA - no i to jest producent tego gowna ??

                    Ciekawe, ktore sprezyny z pakietu na bezdroza siadaja, bo jakos Scouty wyjezdzaja i stoja rowno jak stol :diabelski_usmiech
                    Ja nie mówie o springach na bezdroża tylko o tych które ASO do tej pory większości zakładała czyli 1xbiała i 3x żółta, a te chyba nie są z pakietu na bezdroża...

                    [ Dodano: Wto 26 Cze, 12 20:45 ]
                    Maicroft czyli chcesz mi powiedzieć że jeżeli coś jest produkowane w polsce to szajs... Myślę że jesteś w błędzie ponieważ bardzo dużo firm działających w polsce produkuje części dla wielkich koncernów samochodowych i jakoś te auta jeżdżą.[/b]

                    Komentarz

                    • patrykL
                      Rider
                      • 2009
                      • 588

                      oby jak najwiecej rzeczy produkowanych bylo w polsce, wieksze zatrudnienie itd., a z jakoscia wbrew pozorom nie jest tak zle, wrecz przeciwnie

                      Komentarz

                      • Yarwa
                        Elegance
                        • 2010
                        • 915
                        • BMW

                        Zamieszczone przez termit886
                        basill napisał/a:
                        To ja też wtrącę, mam Toura II kombi 1,6lpg no i te same problemy. Ponieważ jadę na wakacje za 2 tyg z przyczepą kempingową to nie będę się użerał z SAPem mimo że auto ma 6 miesięcy, jeszcze mniej chce mi się jeździć do ASO raz na 2 tygodnie i spędzać tam czas przy lichej kawie. Wymieniam za Waszą poradą w ASO na 1k0511115BF i potem będę próbował dochodzić pieniędzy z wymiany w SAPie na podstawie faktury. Koszt w ASO powiedzieli mi na poziomie 1000zł sprężyny + robocizna do negocjacji. Oczywiście wcześniej zrobię wg wskazówek pomiary w ASO na pełnych bakach i z kołem.

                        Piszę tylko dlatego że wpisałem numer sprężyn w google i wyskoczyło sporo zdjęć skody na ruskich stronach, głównie opisanych w wątku - tył po wymianie na sprężyny dla "płochych dorog". Okazuje się że nie tylko z gazem i nie tylko w Polsce jest problem ze skodowskimi sprężynami. Tak czy siak nie mam wyjścia, w czwartek wymiana.

                        Jeszcze dodam że wcześniej montowałem hak który i tak trochę zmniejszył prześwit, a do Austrii w maju jechałem z duszą na ramieniu ponieważ było bardzo bardzo nisko przy pełnych bakach, 4 osobach i plecakach w Alpy 30kg każdy.


                        basill bez urazy ale chyba upadłeś na głowe żeby tak przepłacić za sprężyny jak w necie te springi można kupić po 90 zł. Tu masz link

                        http://www.skoda-sklep.pl...roducts_id=2282
                        W necie to jedno, ale nawet w cenniku skody te spręzyny stoja po okolo 290zł za parę, a więc 700zł za montaz sobie licza to niezle. U mnie zmiana trwała jakieś 30min. Chciałbym mieć stawkę godzinową na poziomie 1400zł :?

                        Komentarz

                        • lu5asz
                          RS
                          • 2011
                          • 2006
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          lu5asz, Zalatwie, to pojedziesz nastepny, przecieramy szlak.
                          Zamieszczone przez termit886
                          Jedź do ASO i zgłoś reklamacje
                          Na dzis jestem umowiony,zobaczymy co zrobia.Same argumenty i pomiar ze nisko siedzi wystarcza,czy trzeba walczyc?
                          Kondziu

                          OCP

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            Ja mam sie zwazyc ponownie, bo cos im nie pasuje. Daj znac jakie masz wyniki
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Garret
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1196
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              Zamieszczone przez Maicroft
                              lu5asz, Zalatwie, to pojedziesz nastepny, przecieramy szlak.

                              termit886, D&D RESORY POLSKA - no i to jest producent tego gowna ??

                              Ciekawe, ktore sprezyny z pakietu na bezdroza siadaja, bo jakos Scouty wyjezdzaja i stoja rowno jak stol :diabelski_usmiech
                              aż zmierzyłem przez ciekawość : u mnie w scoucie wysokość z tyłu 425mm :diabelski_usmiech i zawias bardzo sztwyny
                              Garret

                              -----------
                              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                              Komentarz

                              • lu5asz
                                RS
                                • 2011
                                • 2006
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Garret
                                aż zmierzyłem przez ciekawość : u mnie w scoucie wysokość z tyłu 425mm i zawias bardzo sztwyny
                                I co sie chwalisz :P A tak na powaznie,to fajnie ze nie masz tego problemu co my.
                                Wlasnie wrocilem z ,,pomiarow,,-zwykla submiarka i wyszlo prawe kolo 375,lewe 380.W protokole do SAP wpisal 380mm i teraz czekam na odpowiedz.Upieral sie,ze w specyfikacji ma napisane 390mm +/- 10mm.A gdzies slyszalem ze norma to 398 hmm
                                Bylem pierwsza osoba w tym salonie z takim problemem.
                                Kondziu

                                OCP

                                Komentarz

                                • niezal
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 283
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez Yarwa
                                  W necie to jedno, ale nawet w cenniku skody te spręzyny stoja po okolo 290zł za parę, a więc 700zł za montaz sobie licza to niezle. U mnie zmiana trwała jakieś 30min. Chciałbym mieć stawkę godzinową na poziomie 1400zł :?
                                  Pytałem w ASO Kraków, ul. Kocmyrzowska o te sprężyny wzmacniane o numerze 1K0 511 115 BF. Cena 297zł za sztukę.
                                  "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                  O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                  O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                  Komentarz

                                  • pandzik
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2254
                                    • Seat

                                    Zamieszczone przez lu5asz
                                    W protokole do SAP wpisal 380mm
                                    Dużo.
                                    Mi wpisali 175mm choć ja zmierzyłem 169mm.

                                    Komentarz

                                    • lu5asz
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2006
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez pandzik
                                      Zamieszczone przez lu5asz
                                      W protokole do SAP wpisal 380mm
                                      Dużo.
                                      Mi wpisali 175mm choć ja zmierzyłem 169mm.
                                      w porownaniu z innymi moze i nieduzo,ale zawsze to ponizej normy.Poza tym nie po to kupowalem kombiaka ,zeby jezdzic samemu i nic nie moc przewiesc bo jak juz cos zaladuje,to tyl siedzi ze szok.
                                      Kondziu

                                      OCP

                                      Komentarz

                                      • termit886
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 261
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez lu5asz
                                        Zamieszczone przez Garret
                                        aż zmierzyłem przez ciekawość : u mnie w scoucie wysokość z tyłu 425mm i zawias bardzo sztwyny
                                        I co sie chwalisz :P A tak na powaznie,to fajnie ze nie masz tego problemu co my.
                                        Wlasnie wrocilem z ,,pomiarow,,-zwykla submiarka i wyszlo prawe kolo 375,lewe 380.W protokole do SAP wpisal 380mm i teraz czekam na odpowiedz.Upieral sie,ze w specyfikacji ma napisane 390mm +/- 10mm.A gdzies slyszalem ze norma to 398 hmm
                                        Bylem pierwsza osoba w tym salonie z takim problemem.
                                        Bo tak jest norma to 398+\- 10mm więc ewidentnie robił Cię w konia żeby cię spławić, więc u ciebie normy nie ma więc nie opuszczaj . Pewnie załatwią ci springi wspomagające bo podobno nie dają oryginałów bo gówno dają.

                                        Komentarz

                                        • marcin1978
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 49

                                          Norma dla O2 to 394 +/- 10 przynajmniej taki rysunek widziałem dla swojego zawieszenia

                                          Komentarz

                                          • Yarwa
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 915
                                            • BMW

                                            Zamieszczone przez marcin1978
                                            Norma dla O2 to 394 +/- 10 przynajmniej taki rysunek widziałem dla swojego zawieszenia
                                            to dotyczy przodu auta, z tyłu jest norma 398 +/-10mm

                                            Komentarz

                                            • termit886
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 261
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez marcin1978
                                              Norma dla O2 to 394 +/- 10 przynajmniej taki rysunek widziałem dla swojego zawieszenia
                                              I jak się sprawuje szkodnik po wymianie springów...??

                                              Komentarz

                                              • marcin1978
                                                Drive
                                                • 2012
                                                • 49

                                                Bardzo stabilnie dużo przyjemniej się prowadzi nie składa się tak na zakrętach

                                                Komentarz

                                                • Octavianos
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1130

                                                  Zamieszczone przez niezal
                                                  Zamieszczone przez Yarwa
                                                  W necie to jedno, ale nawet w cenniku skody te spręzyny stoja po okolo 290zł za parę, a więc 700zł za montaz sobie licza to niezle. U mnie zmiana trwała jakieś 30min. Chciałbym mieć stawkę godzinową na poziomie 1400zł :?
                                                  Pytałem w ASO Kraków, ul. Kocmyrzowska o te sprężyny wzmacniane o numerze 1K0 511 115 BF. Cena 297zł za sztukę.
                                                  A to są właśnie te springi wzmacniające??
                                                  SIMPLY CLEVER
                                                  Wiesz co dobre :-)

                                                  Moja Maszyna
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                                  Komentarz

                                                  • marcin1978
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 49

                                                    Nie to są te standardowe które zakładaj

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...